1

Temat: Kandydaci na szkolenie

Zapraszamy osoby rozważające rozpoczęcie szkolenia w Aeroklubie Radomskim do zadawania pytań i do dyskusji. Mam nadzieję, że żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi z naszej strony.

2

Odp: Kandydaci na szkolenie

Witam serdecznie!
Zastanawiam się nad rozpoczęciem kurs do licencji pilota szybowcowego lecz przedtem chciał bym uzyskać kilka informacji na temat samego kursu jak i późniejszych lotów.
W związku z powyższym bardzo prosił bym o odpowiedź na kilka moich pytań:
1. Czy jest możliwość wykonania lotu zapoznawczego przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu kursu? Jeśli tak to na jakich warunkach?
2. Czy warunkiem koniecznym rozpoczęcia kursu jest uzyskanie członkostwa w AR?
3. Jak wygląda kurs szybowcowy i ile trwa?
4. Jaki jest koszt kursu umożliwiającego samodzielne loty?
5. Czy loty można wykonywać w dowolnym dniu i w dowolnych godzinach czy tylko w wyznaczonych terminach?
6. Czy przy starcie za wyciągarką (najbardziej przystępna cenowo opcja) jest możliwość wykonywania dłuższych lotów czy jest to zbyt mała wysokość?

3

Odp: Kandydaci na szkolenie

1. Prawnie w tej chwili nie ma takiej możliwości. Powoli pracujemy nad certyfikatem, który pozwoli nam wykonywać loty pasażerskie na szybowcach.
2. Nie trzeba być regularnym członkiem AR, aby rozpocząć szkolenie. Z reguły podanie o przyjęcie na członka Aeroklubu składa się po ukończeniu szkolenia podstawowego.
3. Teoria - ok. 70 godzin lekcyjnych; standardowo rozpoczynamy kurs na przełomie stycznia i lutego. W sprawie szczegółów - proszę obserwować stronę AR, będą ogłoszenia. Praktyka - ok. 70 lotów za wyciągarką (łączny czas ok. 4-5 godzin), realizowanych prawie zawsze w formie obozu trwającego ok. 2 tygodnie. W sezonie organizowane są 2-3 szkolenia w różnych terminach.
4. Kurs teoretyczny: ok. 400 zł; praktyczne szkolenie podstawowe za wyciągarką ok. 2400-3400 zł; do tego trzeba doliczyć koszt badań lekarskich (przeważnie ok. 300 zł). Podaję ceny orientacyjne; ceny na przyszły sezon jeszcze nie zostały ustalone.
5. Poza wakacjami latamy przeważnie tylko w weekendy. W wakacje - zależy od liczby chętnych. Regułą jest, że szkolenia podstawowego nie rozwlekamy, tzn. jest to kilkanaście kolejnych dni lotnych.
6. Jest możliwość.

4

Odp: Kandydaci na szkolenie

Jeszcze kilka pytań:
1. Czy mam przez to rozumieć że po uzyskaniu licencji bez specjalnego certyfikatu nie mógł bym zabrać na lot np. żony?
2. Czy istnieje możliwość obejrzenia szybowców z bliska?
3. Jakie uprawnienia daje mi ukończenie szkolenia podstawowego?
4. Jakie są kolejne etapy szkolenia po ukończeniu "podstawówki" i ile kosztuje ukończenie poszczególnych etapów?
5. Czy istnieje jakiś formularz zgłoszeniowy do kursu szybowcowego?
5. Kiedy zostanie ustalony cennik na rok 2015?

5 Ostatnio edytowany przez Michał_Dziewiecki (2014-10-24 20:20:55)

Odp: Kandydaci na szkolenie

1. Czy mam przez to rozumieć że po uzyskaniu licencji bez specjalnego certyfikatu nie mógł bym zabrać na lot np. żony?
Sprawa jest zawiła. W wielkim i nieprecyzyjnym skrócie - w chwili obecnej nie na klubowym szybowcu. Postaram się, żeby szerzej wypowiedział się w tym temacie ekspert od prawa lotniczego.

2. Czy istnieje możliwość obejrzenia szybowców z bliska?
Tak, przy czym zimą większość z nich jest zdemontowana.

3. Jakie uprawnienia daje mi ukończenie szkolenia podstawowego?
Uprawnienie do kontynuowania szkolenia:) A bardziej poważnie, do lotów samodzielnych po kręgu nadzorowanych przez instruktora.

4. Jakie są kolejne etapy szkolenia po ukończeniu "podstawówki" i ile kosztuje ukończenie poszczególnych etapów?
- tzw. "celność lądowania" - 14 krótkich lotów, cena (dla członków AR) ok. 550 zł;
- szkolenie instruktorskie w lotach termicznych - 4 loty, kilka godzin, ok. 500 zł (opcja za wyciągarką)
- termika samodzielna - ilość lotów nieustalona, w związku z czym cena też nie - minimalnie ok. 500 zł (opcja za wyciągarką)
- ewentualne przeszkolenie na start za samolotem - koszt. ok. 1000-1500 zł
Do tego trzeba doliczyć wpisowe i składki aeroklubowe (ok. 540 zł rocznie dla osób pracujących); całość to w praktyce  minimum dwa sezony.
Ktoś mądry policzył, że w praktyce całość szkolenia do licencji szybowcowej to wydatek ok. 8000 złotych (nie są to dane z naszego Aeroklubu, ale niezależnie od klubu będzie to ten rząd wielkości).

5. Czy istnieje jakiś formularz zgłoszeniowy do kursu szybowcowego?
Lotnictwo stoi biurokracją. Istnieje cała masa papierów, które trzeba wypełnić, przystępując do szkolenia. Ale nie ma się co bać, nad tym czuwa Aeroklub. Jedyne, co trzeba na początku, to przyjść na spotkanie organizacyjne.

5. Kiedy zostanie ustalony cennik na rok 2015?
Pracujemy nad nim. Prawdopodobnie do końca 2014 roku.

6

Odp: Kandydaci na szkolenie

free casino games sun moon cafe casino online <a href="http://casinoslots.us.org/#">rock n cash casino slots</a>

7

Odp: Kandydaci na szkolenie

shark tank keto diet pills risks of keto diet <a href="http://ketodietplanecyh.com/#">ice cream keto diet</a>

8

Odp: Kandydaci na szkolenie

pros and cons of the keto diet keto diet meats <a href="http://ketodietecrt.com/#">what not to eat on keto diet</a>

9

Odp: Kandydaci na szkolenie

fiber on keto diet keto diet plan free <a href="http://ketodietrecipesxef.com/#">keto diet for epilepsy</a>

10

Odp: Kandydaci na szkolenie

2000 calorie keto diet explain keto diet <a href="http://ketodietmenuwxr.com/#">keto diet fast food</a>

11

Odp: Kandydaci na szkolenie

keto diet ketoacidosis cyclical keto diet <a href="http://whatisketodiettuj.com/#">how many grams of sugar a day keto diet</a>

12

Odp: Kandydaci na szkolenie

what can i eat on the keto diet 2000 calorie keto diet <a href="http://ketodietlistdfk.com/#">free keto diet app</a>