1

Temat: Kandydaci na szkolenie

Zapraszamy osoby rozważające rozpoczęcie szkolenia w Aeroklubie Radomskim do zadawania pytań i do dyskusji. Mam nadzieję, że żadne pytanie nie pozostanie bez odpowiedzi z naszej strony.

2

Odp: Kandydaci na szkolenie

Witam serdecznie!
Zastanawiam się nad rozpoczęciem kurs do licencji pilota szybowcowego lecz przedtem chciał bym uzyskać kilka informacji na temat samego kursu jak i późniejszych lotów.
W związku z powyższym bardzo prosił bym o odpowiedź na kilka moich pytań:
1. Czy jest możliwość wykonania lotu zapoznawczego przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu kursu? Jeśli tak to na jakich warunkach?
2. Czy warunkiem koniecznym rozpoczęcia kursu jest uzyskanie członkostwa w AR?
3. Jak wygląda kurs szybowcowy i ile trwa?
4. Jaki jest koszt kursu umożliwiającego samodzielne loty?
5. Czy loty można wykonywać w dowolnym dniu i w dowolnych godzinach czy tylko w wyznaczonych terminach?
6. Czy przy starcie za wyciągarką (najbardziej przystępna cenowo opcja) jest możliwość wykonywania dłuższych lotów czy jest to zbyt mała wysokość?

3

Odp: Kandydaci na szkolenie

1. Prawnie w tej chwili nie ma takiej możliwości. Powoli pracujemy nad certyfikatem, który pozwoli nam wykonywać loty pasażerskie na szybowcach.
2. Nie trzeba być regularnym członkiem AR, aby rozpocząć szkolenie. Z reguły podanie o przyjęcie na członka Aeroklubu składa się po ukończeniu szkolenia podstawowego.
3. Teoria - ok. 70 godzin lekcyjnych; standardowo rozpoczynamy kurs na przełomie stycznia i lutego. W sprawie szczegółów - proszę obserwować stronę AR, będą ogłoszenia. Praktyka - ok. 70 lotów za wyciągarką (łączny czas ok. 4-5 godzin), realizowanych prawie zawsze w formie obozu trwającego ok. 2 tygodnie. W sezonie organizowane są 2-3 szkolenia w różnych terminach.
4. Kurs teoretyczny: ok. 400 zł; praktyczne szkolenie podstawowe za wyciągarką ok. 2400-3400 zł; do tego trzeba doliczyć koszt badań lekarskich (przeważnie ok. 300 zł). Podaję ceny orientacyjne; ceny na przyszły sezon jeszcze nie zostały ustalone.
5. Poza wakacjami latamy przeważnie tylko w weekendy. W wakacje - zależy od liczby chętnych. Regułą jest, że szkolenia podstawowego nie rozwlekamy, tzn. jest to kilkanaście kolejnych dni lotnych.
6. Jest możliwość.

4

Odp: Kandydaci na szkolenie

Jeszcze kilka pytań:
1. Czy mam przez to rozumieć że po uzyskaniu licencji bez specjalnego certyfikatu nie mógł bym zabrać na lot np. żony?
2. Czy istnieje możliwość obejrzenia szybowców z bliska?
3. Jakie uprawnienia daje mi ukończenie szkolenia podstawowego?
4. Jakie są kolejne etapy szkolenia po ukończeniu "podstawówki" i ile kosztuje ukończenie poszczególnych etapów?
5. Czy istnieje jakiś formularz zgłoszeniowy do kursu szybowcowego?
5. Kiedy zostanie ustalony cennik na rok 2015?

5 Ostatnio edytowany przez Michał_Dziewiecki (2014-10-24 20:20:55)

Odp: Kandydaci na szkolenie

1. Czy mam przez to rozumieć że po uzyskaniu licencji bez specjalnego certyfikatu nie mógł bym zabrać na lot np. żony?
Sprawa jest zawiła. W wielkim i nieprecyzyjnym skrócie - w chwili obecnej nie na klubowym szybowcu. Postaram się, żeby szerzej wypowiedział się w tym temacie ekspert od prawa lotniczego.

2. Czy istnieje możliwość obejrzenia szybowców z bliska?
Tak, przy czym zimą większość z nich jest zdemontowana.

3. Jakie uprawnienia daje mi ukończenie szkolenia podstawowego?
Uprawnienie do kontynuowania szkolenia:) A bardziej poważnie, do lotów samodzielnych po kręgu nadzorowanych przez instruktora.

4. Jakie są kolejne etapy szkolenia po ukończeniu "podstawówki" i ile kosztuje ukończenie poszczególnych etapów?
- tzw. "celność lądowania" - 14 krótkich lotów, cena (dla członków AR) ok. 550 zł;
- szkolenie instruktorskie w lotach termicznych - 4 loty, kilka godzin, ok. 500 zł (opcja za wyciągarką)
- termika samodzielna - ilość lotów nieustalona, w związku z czym cena też nie - minimalnie ok. 500 zł (opcja za wyciągarką)
- ewentualne przeszkolenie na start za samolotem - koszt. ok. 1000-1500 zł
Do tego trzeba doliczyć wpisowe i składki aeroklubowe (ok. 540 zł rocznie dla osób pracujących); całość to w praktyce  minimum dwa sezony.
Ktoś mądry policzył, że w praktyce całość szkolenia do licencji szybowcowej to wydatek ok. 8000 złotych (nie są to dane z naszego Aeroklubu, ale niezależnie od klubu będzie to ten rząd wielkości).

5. Czy istnieje jakiś formularz zgłoszeniowy do kursu szybowcowego?
Lotnictwo stoi biurokracją. Istnieje cała masa papierów, które trzeba wypełnić, przystępując do szkolenia. Ale nie ma się co bać, nad tym czuwa Aeroklub. Jedyne, co trzeba na początku, to przyjść na spotkanie organizacyjne.

5. Kiedy zostanie ustalony cennik na rok 2015?
Pracujemy nad nim. Prawdopodobnie do końca 2014 roku.

6

Odp: Kandydaci na szkolenie

Wow aż 8 tys?? No to moje marzenia o lataniu zostały brutalnie uziemione:(
A czy istnieją jakieś twarde ramy czasowe w których musiał bym się zmieścić od momentu rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia? Czy mógł bym sobie rozbić szkolenie na kilka sezonów tak by nie nadwyrężyć zbytnio swojego budżetu?

7

Odp: Kandydaci na szkolenie

Ozi napisał/a:

Wow aż 8 tys?? No to moje marzenia o lataniu zostały brutalnie uziemione:(
A czy istnieją jakieś twarde ramy czasowe w których musiał bym się zmieścić od momentu rozpoczęcia szkolenia do jego zakończenia? Czy mógł bym sobie rozbić szkolenie na kilka sezonów tak by nie nadwyrężyć zbytnio swojego budżetu?

Witam,

Program Szkolenia do Licencji SPL jest skonstruowany w ten sposób, że rzeczoną licencję powinno się uzyskać w ciągu jednego roku, mając w obowiązku ukończenie zadań: SPL/I(wyciągarka), SPL/II(samolot), SPL/III (szybowiec z własnym napędem), (opcjonalnie jednego z nich), zadania SPL/IV (przygotowanie do lotów termicznych, nauka lądowania w ograniczonym terenie) oraz SPL/V (wykorzystywanie wznoszeń termicznych i żaglowych).
Ukończenie wymienionych zadań skutkuje ukończeniem Programu do Licencji SPL, a co za tym idzie wystawienie Rekomendacji. Rekomendacja, uprawniająca do ubiegania się o egzamin państwowy jest ważna 12 miesięcy w przypadku teorii (65 godzin), zaś w przypadku szkolenia praktycznego ważność jej wynosi 6 m-cy.
Dla większości Ośrodków (to jest chyba poprawniejsza nazwa niż Aeroklub) takie szkolenie jest cześcią utrzymania, więc nie ma się czemu dziwić, że stawki takie na początek mogą wydawać się wysokie, jednakże po uzyskaniu licencji (jest się wtedy takim "pisklęciem" które coś umie, odpowiada w większości za siebie, ale ciągle lata pod nadzorem) można latać po stawkach "klubowych" i od tego momentu możemy używać nazwy Aeroklub.
Czy będzie to kwota 8 tys, czy 6 czy jakakolwiek inna, jest to przedmiotem dyskusji w wielu ośrodkach. Faktem jest, że od 08.04.2015 r. obligatoryjnie bedziemy zobowiązani szkolić wg nowych Programów napisanych zgodnych z przepisami PART FCL, zaś dotychczasowe Programy zostaną odłożone na półkę. Jak będzie to w praktyce wygladało - życie pokażę.

Pozdrawiam

8

Odp: Kandydaci na szkolenie

Życie pokazało, że nic się nie zmieniło:) Najpierw realizujesz szkolenie podstawowe i za nie płacisz, a jak się spodoba, to szkolisz się dalej. Również nie ma żadnego obowiązku, aby całe szkolenie do licencji ukończyć w jeden sezon. Tak więc na początek ryzykujesz tylko 3-4 tysiące złotych.

9

Odp: Kandydaci na szkolenie

I have read several good stuff here. Certainly worth bookmarking for revisiting. I surprise how much effort you put to make such a magnificent informative web site. ffcbbkacaafd

10

Odp: Kandydaci na szkolenie

Hello!<a href="http://via3indian.com/#1.html">generic viagra india pharmacy</a>

11

Odp: Kandydaci na szkolenie

Hello! generic viagra india pharmacy http://via3indian.com/#4.html

12

Odp: Kandydaci na szkolenie

Hello!
http://viagrakie.com/ ,  , http://viagraoier.com/ ,  , http://loansoloie.com/ ,  , http://viagrafse.com/ ,  , http://badcreditokayt.com/ ,  ,